niedziela, 23 września 2012

Poznawać kraj

Ostrów Tumski to w istocie najstarsza dzielnica Głogowa i zarazem wyspa katedralna na rzece Odrze. Wedle podań ludowych ufundował ją Bolesław Krzywousty po obronie miasta w 1109 roku. Pocztówkę z jej cudownym widokiem przesłała mi Edyta (nayanka), która jak zawsze zasypuje mnie samymi wspaniałościami. Przyznam się bez bicia, że Dolny Śląsk to teren zupełnie dla mnie nieznany, zmieni się to być może wraz z prawem jazdy, bo jak mówił poeta - „Cudze chwalicie, a swego nie znacie” - w myśl tej zasady, by nikt nie mógł mi zarzucić, iż nie doceniam ojczyzny, przed wypadem zagranicznym postanowiłam zwiedzić własny kraj. 

 
Znaczek na odwrocie jest moim zdecydowanym idolem, lubię zbierać grzyby i podziwiać runo leśne, ze zgryzotą patrząc jak niektórzy grzybiarze rozkopują niejadalne dla ludzi grzybnie, a przecież w większości śmiało mogłyby się pożywić zwierzęta. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz