środa, 1 sierpnia 2012

Plakaty PRL


Pocztówka od Kingi (krufka) z RR30 przybyła do mnie w ekspresowym tempie podczas gdy ja nieco zagubiona po piątku kartki wysyłałam dopiero dzisiaj. Na kartce „Spod Lady” stylizowany na czasy PRL plakat z wiekopomnym tekstem „Powszechna Kontrola Źródłem Społecznego Zaufania” od razu przypomniała mi się piosenka Jacka Kaczmarskiego „Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego”

To moja droga z piekła do piekła
Miasto a w Mieście przy bloku blok
Wciągam powietrze i chwiejny z lekka
Już w czwarty krąg kieruję krok!

Do cyrku! Do cyrku! Do kina!
Telewizor włączyć - bajka się zaczyna!
Mama w sklepie, tata w barze
Syn z pepeszy tnie aż gra!
Na pionierskiej chuście marzeń
Gwiazdę ma!

Na mecze! Na mecze! Na wiece!
Swoje znać, nie rzucać w oczy się bezpiece!
Sąsiad - owszem, wypić można
Lecz to sąsiad, brat - to brat.
Jak świat światem do ostrożnych
Zwykł należeć i uśmiechać się ten świat!




Kinga zdradziła mi także, że w internecie nadal można obejrzeć wystawę „Solidarny Wrocław” - słonko, mi też przykro, że nie zobaczyłaś jej na żywo, ja jednak nacieszę oczy wirtualnie.
Dla zainteresowanych: www.solidarnywroclaw.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz