niedziela, 7 października 2012

UNESCO - Melaka and George Town



Pocztówkę z Penang w roli głównej otrzymałam od Nurul (newrule) z wymiany przez swap-bota „One Person from each country #3”. Dopiero po jakimś czasie uświadomiłam sobie, co jest na pocztówce, bo jakoś nie chciało mi się wcześniej czytać opisów UNESCO. Dopiero Nurul uświadomił mi, że mam przed sobą właśnie jedno z nich!
Penang jest bowiem jednym ze stanów Malezji, położonym na niewielkiej wyspie Malakka, zaś jego stolicą jest właśnie Gorge Town – znajdujące się na wschodnim wybrzeżu wyspy.
Georgetown było pierwszą brytyjską osadą w Malezji założoną jeszcze przed utworzeniem kolonii w Singapurze i Melace. Kiedy w roku 1786, działający w imieniu Kompanii Wschodnioindyjskiej kapitan Francis Light objął w posiadanie niemal niezamieszkałą wyspę Penag, nie było tam po prostu nic.. Niebawem założone na wybrzeżu miasto Georgetown przekształciło się w dobrze prosperujący port przyciągający licznych kupców i artystów z różnych zakątków świata. Sprawiło to, że architektura miasta stała się niezwykle różnorodna. Są tu chińskie świątynie, tamilskie gophury muzułmańskie meczety i chrześcijańskie kościoły. W zabytkowych kamieniczkach wciąż mieszkają ludzie, w mieście nadal działają rzemieślnicze warsztaty, świątynie są miejscami kultu, a chińskie siedziby cechów rzemieślniczych i klanów cały czas pełnią swoje dawne funkcje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz