czwartek, 11 października 2012

Złoty Wrocław

Mówię wam, jest zimno, wieje, a za oknem jeszcze zacina deszcz, a mimo to krajobraz wygląda pięknie. Tylko ja siedzę w domu w dwóch swetrach z katarem. Mały zresztą też pociąga nosem i co chwilę wyciera coś w rękaw, bo uparł się na dzień bez chusteczki. Siedzimy więc we dwoje, ja z kawą, on z „pilolo” (principolo) i oglądamy pocztówki. Kot zdążył już zasiedlić naszą klatkę po chomiku (którego zjadł 2 miesiące temu) – myszą z pola, którą przyniósł i zostawił mi pod drzwiami... Teraz mysz je jabłko. Zgroza!
Nie wiem jak myszy, ale nam bardzo spodobała się kultowa Wrocławska pocztówka, którą przesłała nam Natasza (margaretka02). Bardzo lubię pocztówki od niej i przez wakacje kiedy nie miałyśmy kontaktu brakowało mi tego naprawdę, zawsze jednak mam problem z rozczytaniem jej pisma. Tasha ty będziesz lekarzem ja ci to wróżę!
Na kartce Wrocławski rynek, z niesamowitym ułożeniem chmur na nieboskłonie i tym obłędnym słonecznym refleksem. Nie mam super wprawnego oka, ale po rozmowie z moją przyjaciółką z Krakowa dochodzę do wniosku, że zdjęcie musiało być wykonane w tzw.: „złotej godzinie” - tuż przed zachodem słońca, gdy w zasadzie w każdej minucie oświetlenie zmienia się nie do poznania.

English: I am very lazy so forgive me all mistakes I did not chacked and belive me that this is not a translation of a text above. Today its windy and raining and because Danny and I are sick we stayed at home. We are bored so we decided to check what cards we recived and didn`t added jet to a blog (there are a lot of it). This one is from Natasha (margaretka02) a nice girl I love to exchange with and it`s also a cult postcard from Wroclaw. I like the light and clouds and I belive it was made in a „golden houer” when light is changing in every minute.
Wroclaw lies in Silesia region on the Odra River, its a major industrial, educational and cultural center in south-western Poland. For about six centuries Wroclaw was in foreign hands – Bohemian, Austrian & Prussian and become again one od Poland cities after WW II. Because control above city was changing, now Wroclar is a very interesting architectural and cultural mosaic. On the card you can see its magnificiant old market square.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz