piątek, 25 stycznia 2013

Kaszubskie hafty

Zawsze interesowały mnie hafty, być może dlatego, że sama nie mam w tym kierunku zdolności, albo inaczej nie mam niezbędnych umiejętności i cierpliwości by zyskać je samodzielnie, bo talentu do prac ręcznych raczej mi nie brakuje. Muszę powiedzieć, że zazdroszczę Edycie, w której domu haft był obecny od dzieciństwa. W moim nigdy się nie szyło, nie haftowało... kobiety unikały prac ręcznych, a ja jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę.
Tym bardziej podoba mi się ta pocztówka od nayanki, pokazuje bowiem to co mnie wydaje się magią. Zapominaną w naszym i kolejnych pokoleniach.
English: In the past folk embroidery served to embellish the dress, to distinguish the wearer and bring him or her success, to commemorate certain events and to underline the special character of the pleace they come from. This postcard shows us many kindes of embroidery from kaszuby. I have revied it from nayanka. Wonderful card!

1 komentarz:

  1. Nie pochwaliłam Ci się chyba że ja też wyszywam :) tyle że haftem krzyżykowym.

    OdpowiedzUsuń