wtorek, 5 lutego 2013

Aegolius funereus

Włochatka zwyczajna to mała sowa o zaokrąglonej sylwetce, którą podziwiać możecie na pocztówce jaką otrzymałam właśnie z Białorusi od Igora (phila_by). Wzbogaci ona kolekcję moich pocztówek z fauną i florą tego kraju, a dzieciom da okazję do poznania kolejnego gatunku. Jak tak dalej pójdzie czeka nas kolejny wypad do Kadzidłowa do parku dzikich zwierząt, by tym razem Danny mógł zobaczyć na żywo sowę i to nie zza oddalonych od niego krat.
Z samym tym wzorem wiąże się jeszcze jedna historia, otóż jakiś czas temu dostałam tą kartkę w ramach swapu (wysłanego swoją drogą po 9 miesiącach – a ja sądziłam, że to ja się grzebię z pocztówkami), z tym że dziewczyna mimo próśb i obietnic (po 9 miesiącach człowiekowi może wylecieć z głowy) przysłała mi ją czystą, a dla mnie czysta kartka to jedynie kartka do ponownego wysłania. Tak więc dziś kiedy otrzymałam w końcu wersję zapisaną z czystym sumieniem mogę dołożyć Białoruską sówkę do moich przyrodniczych kartek na wymianę.
English: The Boreal, or Tengmalm's Owl was first classified in 1758 by Carolus Linnaeus. In North America, where it is known as the Boreal Owl, it was named after the Greek god of the north wind, Boreas. In other parts of the world, it is known as Tengmalm's Owl. Other names for this Owl are Richardson's Owl, Sparrow Owl, Partridge-haw and Pearl Owl so don`t be shocked when someone will give it a different name. They are rather small sized 20 cm up to 30 cm and „round”. Colouration varies widely between individuals, with some having reddish-brown hues, while others are more greyish.
This postcard is an offering tag from Igor (phila_by) and it will be another one in my Belarus, flora and fauna collection.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz