poniedziałek, 11 marca 2013

Kissing Students

Ależ mi się już tych postów nazbierało, trudno mi uwierzyć, że przez tak krótki czas napisałam aż tyle! Najlepsze jest to, że dziś sama już nie pamiętam kiedy rozpoczęłam pisanie tego bloga, ale chyba trudno byłoby mi rozstać się z nawykiem niemal codziennego zaglądania tu i zamieszczania swoich mniej lub bardziej trafnych spostrzeżeń, odczuć i dzielenia się z wami nie tylko pocztówkami, ale i moją codziennością – przystrojoną jedynie odrobiną egzotyki wyciągniętą ze skrzynki. Nie mam może wielu obserwatorów i nie jest to blog na najwyższym poziomie, choć naprawdę bardzo się staram, mimo wszystko jestem jednak zadowolona i mam nadzieję, że te chwile, które spędzacie ze mną sprawiają wam choć ulotną frajdę.
Oto Tartu w Estonii, miasto uznane za kulturalną stolicę tego pięknego kraju. Na pocztówce znajdująca się na ulicy prowadzącej do Ratusza, fontanna z piękną rzeźbą Mati`ego Karmin`a „Całujący się studenci”, a tuż obok odgrywający ową scenę kochankowie.
English: This card shows a fountain sculpture called „Kissing Students” by Mati Karmin, it is pleaced on Tartu Town Hall Square. With its population of about 101,246 in an area of 38.8 square kilometres, is the second largest city of Estonia. Since ancient times Town Hall Square has been the centre of Tartu, the main trading area of the settlement between the castle on the Toome Hill and the riverside port on the Emajõgi. The tradition was upheld for centuries. In the Middle Ages the seat of municipal power – The Town Hall – was erected.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz