piątek, 17 sierpnia 2012

Dziedziniec - Cracow Historic Center

Siadając dziś nad wyciągniętą z „puli” pocztówką z czarno-białym zdjęciem renesansowego dziedzińca na Wawelu, miałam Wam opisać historię, niuanse architektoniczne i detale, ale że robię to ostatnio często, a wraz z przyjaciółką pijemy właśnie kolejną szklanicę wytrawnego czerwonego wina, uznałam że zaskoczę Was czymś czego na co sama bym nie wpadła. Ja nie, ale od czego mamy google? Rodowita Krakowiaczka, siedząca obok mnie usilnie starała sobie przypomnieć legendę dziedzińca wawelskiego, nie wyszło, wyszukiwarka też nie dopomogła, ale za to przed Wami najmniej popularna z „legend” krakowskich, głosi ona, że wawelskie wzgórze kryje w swym wnętrzu mistyczny, święty kamień – potocznie nazywany czakramem. Jak wiadomo obeznanym w temacie ( do których ja niestety nie należę, choć ta tematyka nie jest mi zupełnie obca – wiem bowiem, że obok dawnej części SGGW w Warszawie ponoć znajduje się pomniejsza czakra energetyczna) całym świecie istnieje tylko siedem takich magicznych kamieni: w Delhi, Mekce, Delfach, Jerozolimie, Rzymie, Velehradzie i w Krakowie właśnie. Czakram „strzeże” Wawelu, a wraz z nim całego Krakowa. Dla osób „wtajemniczonych” jest on źródłem niebywałej mocy i siły duchowej. To właśnie tej tajemniczej mocy Kraków zawdzięcza swą świetność.
Pocztówka to forumowy tag od Katarzyny (katka256) z końca czerwca. 

Notabene moi synowie mają polski zapis imion, ale że wołamy na nich zdrobnieniami obcojęzycznymi tam się przyzwyczailiśmy już wszyscy.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz