sobota, 4 sierpnia 2012

Wyspiański - słów kilka


Oczywiście plany emisyjne pocztówek były zupełnie inne, ale jak zwykle u mnie wszystko się poplątało i dodaję Polskie, starając się lecieć od najnowszych do najstarszych. Tak więc na tapecie RR25 od Katarzyny (hardgirl123), która przysłała mi przepiękną pocztówkę z autoportretem Stanisława Wyspiańskiego. Znam wprawdzie wiele obrazów Wyspiańskiego, ale moje pierwsze skojarzenia zawsze związane są z witrażami. Pięknymi dziełami sztuki, które dla mnie nie mają sobie równych na całym świecie. Takie jednak podejście byłoby haniebnym uproszczeniem, bo przecież Wyspiański to najoryginalniejszy twórca polskiego modernizmu, a przede wszystkim nie tylko malarz, ale i poeta, architekt, dramatopisarz, inscenizator i twórca nowoczesnego teatru polskiego. Kiedy więc piszę o nim czuję się jakbym na nowo odkrywała Leonarda da Vinci, ostatnio często mam takie wrażenie studiując. Ciekawe, jak blisko można mieć kogoś takiego i nawet o tym nie wiedzieć. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz