czwartek, 27 września 2012

UNESCO - Alhambra, Generalife and Albayzín, Granada

" Już w gruzach leżą Maurów posady,
Naród ich dźwiga żelaza,
Bronią się jeszcze twierdze Grenady,
Ale w Grenadzie zaraza."

Z tym właśnie poematem Mickiewicza kojarzy mi się Grenada i sama Alhambra - najpiękniejszy zespół warowny wzniesiony w XIII wieku przez Nasrydów. Alhambrę uznaje się za arcydzieło arabskiej architektury na terenie Hiszpanii. Zachwyca nas bowiem bogactwem ornamentów i dekoracji wnętrz. Można tam ujrzeć arkadowe galerie kolumnowe, piękne malowidła ścienne, lub ściany wyłożone płytkami azulejos.
Pocztówkę z tego zachwycającego zakątka Europy przysłała mi Beata (Ata_), którą przyjdzie mi chyba za to ucałować, jako że moja poprzednia pocztówka z Grenadą w roli głównej przyszła do mnie, ale nie z Hiszpanii (co zaprezentuję wam niebawem).


Na odwrocie standardowy Hiszpański znaczek, ale mnie to nie przeszkadza, bo trudno by na wakacjach Beata latała za filatelistycznymi okazami dla nas.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz