poniedziałek, 1 października 2012

Drezno z aniołkami

Adam i Danusia to w zasadzie znajomi mojej mamy, aczkolwiek jako osoba dorosła przestaję powoli odczuwać różnicę wieku pomiędzy nami. Mimo wszystko, pamiętam Adama jeszcze z okresu gdy byłam dzieckiem i wciąż trudno mi zwracać się do niego po imieniu, co wcale nie oznacza, że tego nie robię. Gdy ostatnio zawitał w nasze progi odkrył, że zbieram pocztówki i tak oto trafiła do mnie ta kartka z Dresden! Biorąc pod uwagę jak mało Adam ma czasu, jestem mu niezmiernie wdzięczna, że o nas pamiętał. 




Znaczek na odwrocie znam na pamięć, a skoro tak wy również. Ominę więc go w prezentacji, zamiast tego racząc Was, krótką wzmianką o samym mieście. Dresden, a raczej po polsku Drezno to stolica Saksonii położona na Pogórzu Zachodniosudeckim nad rzeką Łabą. Do 2009 roku Dresden Elbe Valley - czyli nic innego jak Dolina Łeby w Dreźnie, wpisana była la listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz