środa, 16 stycznia 2013

Łódź w panoramie

Ależ piękny fav tag dostałam od 2Wilki! Wilczyca zabroniła mi się dzielić swoją „radosną twórczością”, którą ja uznałabym za sztukę! To czego nie mogę wam bowiem pokazać jest piękne, może nawet ciekawsze od samej kartki, a ja bardzo te kartki lubię. No, ale jak proszą, to ja się słucham!
Fotografię wykonał Zbigniew Kotecki (już go lubię za nazwisko), a przedstawia Kościół pod wezwaniem Józefa Oblubieńca i Łódzką Manufakturę. Od czego by tu zacząć? No tak od kościoła.
Drewniany kościół św. Józefa Oblubieńca na Żubardziu został wzniesiony w latach 1765-68, co czyni go najstarszym zachowanym miejscem kultu w mieście. Ufundowany przez biskupa kujawskiego, pierwotnie miał swe miejsce przy placu Kościelnym na Starym Mieście, skąd przeniesiono go w 1888 r. Budynek wzniesiono z modrzewiowych bali, na zewnątrz oszalowano, wewnątrz zaś otynkowano, a obecnie pokryty dachówką dach zwieńczono niską wieżyczką. Dwa rzędy kolumn dzielą barokowe wnętrze na trzy nawy. W środku możecie podziwiać polichromie i piękny barokowy ołtarz (o ile ktoś lubi barok).

W Manufakturze byłam w tym roku. Pięknie ją odnowiono. Znajduje się obok cmentarza, na którym leżą moich pradziadkowie. W środku zwiedziliśmy nie sklepy lecz Muzeum Fabryki, niewielkie i kameralne, ale mogliśmy dotknąć bawełny w każdym stadium.
English: Greate favorite tag from DwaWilki! Its Łódź with its wooden church and MAnufaktura. Photo was made by Zbigniew Kotecki. Just look and admire.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz