sobota, 9 marca 2013

Danzig

Panoramiczny widoczek na Gdańskiego „Żurawia” wraz z zabytkowymi kamienicami, przesłała mi Basia w ramach 6m RR. Kartka choć mocno spóźniona cieszy, a ja rozumiem fakt przygniatających obowiązków. Nie mam zatem żalu, wręcz przeciwnie, bo to okazja aby powiedzieć coś o Gdańsku, a to w końcu największe miasto regionu, przepiękny stary port z interesującą historią i punkt, który niejeden uznawał za „klucz do wszystkiego”. Dziś miasto to element prężnie rozwijającej się metropolii zwanej popularnie Trójmiastem. Kiedyś miasto to było mi bardzo bliskie, ale dziś ledwie potrafię odrysować je w pamięć. Może kolejna wycieczka odświeży mi pamięć?
English: This nice postcard is a little leate card in 6m RR from Basia. You can see Gdańsk the largest and oldst and by far the most interesting component of the TriCity. Known as Danizg in German it was the Hanseatic trading hub of the Teutonic Knights in medival ages. It evolved into the greates port on the Baltic. Thought it was loyal to the Polish Knights for over 300 years – Poland had no more than nominal suzerainty. Demographically mostly German, in architecture rather Flanders – Gdańsk was effectively an independent city-state, yet it controlled most Polish trade.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz