środa, 20 marca 2013

Ring of Beara

Umówiłam się ostatnio na wymianę z koleżanką i tak mi przyszło do głowy, że może czas dodać pocztówki, które już dotąd od niej dostałam. Zresztą nie tylko do niej, bo z Irlandii dotarło do mnie parę wymian i pozdrowień od goszczących tam znajomych. Zacznijmy może od Półwyspu Beara, który tworzą wspaniałe grzbiety skalne wychodzące w ocean na około 48 km. Zachwycają zwłaszcza zakątki wysunięte najdalej na zachód.Pogoda zmienia się tu bardzo szybko, a gdy nagle pojawi się mgła, a wiatr przybierze na sile, niełatwo znaleźć tu schronienie. Dobrze znany turystom szlak wycieczkowy Beara Way, wiodący starymi drogami, ciągnie się na zachód od Glengarriff, wzdłuż południowej części półwyspu aż do wyspy Dursey i dalej do Kenmare, skąd można zejść w dół do Glengarriff. Z każdego miejsca roztaczają się tu piękne widoki gór i morza i wszędzie można znaleźć piaszczyste plaże. Na zdjęciu Liam Blake uwiecznił sztormową pogodę półwyspu w jego części znajdującej się w Zachodnim Cork, a Monika opisała mi swe przygotowania do rocznicy ślubu.
English: Long time I was waiting to add some postcards i have recived from my dear friend Monika, but as we are arranging another swap I decided it is good moment to show you Ireland. This is photo by Liam Blake showing stormy weather on the beautiful and rugged Ring of Beara in the part on West Cork. Half in Kerry and half in Cork, the Ring of Beara - the Beara Peninsula is Ireland in a nutshell. It is also the most westerly of Cork's peninsulas, and arguably its most spectacular as you can see on the picture.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz