sobota, 20 kwietnia 2013

Łodzi moja kochana

Muszę zacząć czytać książki metodyczne, a tu przyszło tyle pocztówek, że aż mi szkoda nic nie pokazać. No bo choćby moja ukochana ( dzięki Krzyśkowi) Łódź! Jeśli ktoś jeszcze nie odwiedził tego miasta to znak, że po prostu nie trzymał w dłoni pocztówki z serii wydawnictwa ITAKA (niezmiennie kojarzącego mi się z biurem podróży). Oto Kościół Ewangelicko-Augsburski pod wezwaniem św. Mateusza. Ta różnorodność wyznań świadczy o bogatej historii Łodzi w XIX wieku mieszkali tu obok siebie Polacy, Żydzi, Rosjanie ( to moja nacja XD), ale również bogaci przedsiębiorcy z Niemiec (już wiem jak dziadek poznał babcię – znaczy dziadek numer jeden).
English: This incredible postcard is a favorite tag from kover and it shows one of churches in city of Łódź. This unique city with amazing , colourful history fascinates me thanks to sender of this card who always tells me a lot about history, customs and traditions of the pleaces from the cards.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz