czwartek, 23 maja 2013

Trinity Collage

Koszmar, że też musiałam się rozchorować właśnie przed egzaminem. Nauka mi nie wchodzi, mały siedzi przed TV, a ja nie mam siły go oderwać. Głowa mi pęka, jakbym miała kaca, a uwierzcie mi nie było żadnych przygód...
Może z uwagi na to rzuciła mi się w oczy pocztówka z Trinity Collage w Dublinie, czyli po prostu Kolegium Trójcy Świętej. Tą monumentalną Uczelnię założyła w 1592 roku królowa Elżbieta I, sytuując ją na terenie dawnego klasztoru augustianów. To właśnie tu studiowali Oscar Wild czy William Congreve. Dla mnie to skarbnica wiedzy. Chętnie zaszyłabym się wśród tych pięknych księgozbiorów zapominając choć na kilka dni o całym świecie.
English: Look and admire. This is the Long Room in Trinyty Collage in Dublin. The main chamber of the Old Library, the Long Room, is nearly 65 meters in lenght, and houses around 200,000 of the Library`s oldest books. In 1860 the roof was raised to allow the construction of the present barrel-vaulted ceiling and gallery bookcases. Marble busts are placed down either side of the room which also contains the oldest surviving harp in Ireland. Wonderful isn`t it?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz