wtorek, 6 sierpnia 2013

An Orang Asli

No i w końcu pierwsza część konstrukcyjna regału stanęła. To malutki regalik, ale mogłam na niego włożyć książki i puzzle Daniela, a do tego część swoich pocztówek nim zeskanuję je i wystawię na sprzedaż. Tak, mieszkanko jest małe i widzę, że kartek do wysłania mam po prostu za wiele. Zresztą wiecznie je dokupuję. Część z nich jest mi więc raczej zbędna. Tymczasem gdy chłopcy ciężko pracowali, ja zeskanowałam sporo kartek i oczywiście obrałam czerwoną porzeczkę. Wam natomiast pochwalę się zapierającą dech w piersiach pocztówką od Nadz z Malezji. Przedstawia ona tamtejszego aborygena grającego na flecie nosowym. W dzisiejszych czasach Orang Asli  są już rzadko spotykani, miło zatem podziwiać ich choć na widokówce. Orang Asli to oficjalne określenie autochtonicznych ludów zamieszkujących górzyste partie Malezji, z czego wyróżnić można, aż osiemnaście grup zróżnicowanych pod względem obyczajów i języka.
English: When boys were pleace our first bookcase I was scanning postcards. This incredible one is from Nadz and it shows Orang Asli - true aborigene from Malaysia playing on nose flute. Today they become rare, but those are ingenious people from Malaysia and they are divide into 18 tribes - that have different culture and language. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz