sobota, 23 czerwca 2012

Belarus - Nesvizh

Wiecie jak to jest gdy nadrabiając zaległości dodajesz sobie kolejnych? Tak jest oto w moim przypadku. Stwierdzam, że się nie wyrabiam i zaczynam powoli się z tym godzić. W dodatku jak na złość wyników dwóch egzaminów, których się po prostu boję nadal brak. Przejdźmy jednak do meritum - pocztówka. Dzisiejsza, jest jak najbardziej oficjalna i oczywiście dostałam ją już jakiś czas temu, bo 05 czerwca, co wydatnie pokazuje ile mam czasu. Nadawczynią jest Natalia (rikatinker) - moja imienniczka z Białorusi, a karteczka przestawia Nesvizh, albo po Białorusku Niasvizh, co przyznam początkowo nieco mnie zmyliło. Długo bowiem wydawało mi się, że kartka nie ma nic wspólnego z UNESCO i nadal nie jestem do końca pewna, choć w wielu galeriach widziałam ją jako część wpisanej na listę rezydencji. Pocztówka przedstawia Farę miasta, na liście podano natomiast "Architectural,, Residential and Cultural Complex of the Radziwill Family at Nezvizh". 

 
 
Distance: 432 km
Travel time: 8 days
 
Nati wysłała kartkę 29 maja kiedy w Mińsku świeciło słońce, a temperatura wyniosła 24 stopnie, w notatce dzieląc się ze mną dwoma ciekawymi sentencjami, które znałam bardziej z własnego doświadczenia, niż słyszenia.
 
"To be beautiful means to be yourself" & "You don`t need to be accepted by others, you just need to accept yourself"
 
Informacją na temat widoku podzieliła się ze mną dopiero później.  Informując mnie, że w tym roku miasto zostało ogłoszone kulturalną stolicą Białorusi.
 
ENGLISH: This old small town called Nesvizh (on belarussian it is pronounced as Niasvizh). There is much of historical sights, but most of it partially destroyed by time. The reconstruction of some historical monuments has began recently and this year Nesvizh has been declared the cultural capital of the Belarus. The card showing The Farny Cathedral of Nesvizh - recently this building was reconstructed. 
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz